Zespól ds. współpracy z samorządami

KOORDYNATOR
podinsp. Łukasz Świerczewski
tel. (22) 603-60-54

Problematyka współpracy ze strażami gminnymi (miejskimi)
kom. Mariusz Sycik
tel. (22) 603-60-19

Problematyka służb ponadnormatywnych oraz staży adaptacyjnych
nadkom. Anna Lasek
tel. 22 603-65-17

Problematyka usuwania pojazdów w trybie ustawy Prawo o ruchu drogowym, współpraca z SODON oraz współpracy z Urzędem ds. Cudzioziemców
asp. sztab. Wojciech Konarzewski
tel. 22 603-60-72
asp. sztab. Waldemar Górecki
tel. 22 603-80-35

Stanowisko ds. kadrowo-szkoleniowych i organizacyjnych
Jerzy Wasilewski
tel. 22 603-60-94

Stanowisko ds. obsługi strony internetowej i intranetowej Wydziału Prewencji KSP

tel. 22 603-70-15

Zespół ds. Współpracy z Samorządami realizuje zadania w zakresie organizacji działań podejmowanych wspólnie z samorządami terytorialnymi, Urzędem Wojewody Mazowieckiego oraz innymi podmiotami zewnętrznymi na rzecz poprawy bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz nadzoru nad działalnością straży gminnych i miejskich, między innymi poprzez:

  1. realizowanie nadzoru fachowego sprawowanego przez Wojewodę Mazowieckiego nad wykonywanymi przez strażników gminnych (miejskich) czynnościami administracyjno-porządkowymi pod względem ich zgodności z przepisami prawa, a także sprawowanie nadzoru nad prowadzoną przez te formacje ewidencją etatów, wyposażenia w środki przymusu oraz wyników działań;
  2. analizowanie przedstawianych do zatwierdzenia przez Komendanta Stołecznego Policji programów szkolenia podstawowego strażników gminnych/miejskich oraz udział w komisjach egzaminacyjnych kończących szkolenie podstawowe strażników gminnych (miejskich); 
  3. koordynowanie przebiegu współpracy pomiędzy jednostkami organizacyjnymi KSP a jednostkami  straży gminnych i miejskich oraz opracowywanie okresowych analiz, ocen i informacji z zakresu nadzorowanej problematyki;
  4. prowadzenie współpracy z komórkami organizacyjnymi Komendy i jednostkami organizacyjnymi w celu wspólnego diagnozowania problemów i podejmowania działań zmierzających do poprawy stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego;
  5. koordynowanie sposobu organizacji i przebiegu służb ponadnormatywnych finansowanych ze środków własnych Urzędu m.st. Warszawy;
  6. uzyskiwanie i sporządzanie informacji o kandydatach na stanowisko sędziego, prokuratora, asesora i ławnika i innych w oparciu o obowiązujące w tym zakresie przepisy;
  7. realizację zadań stołecznego koordynatora ds. współpracy z Urzędem do Spraw  Cudzoziemców w sprawach związanych z bezpieczeństwem w związku z pobytem cudzoziemców w ośrodkach dla uchodźców;
  8. koordynowanie i nadzorowanie realizacji zagadnienia usuwania pojazdów w trybie ustawy Prawo o ruchu drogowym;
  9. współdziałanie  ze Stołecznym Ośrodkiem dla Osób Nietrzeźwych.